0412802301

Offerte en declaratie

De offerte:
Bij het opstellen van uw behandelplan krijgt u ook een opgave van de kosten en, indien gewenst, dit als schriftelijke offerte. Wat u precies vergoed zal krijgen kan alleen uw verzekeraar berekenen. Dit is afhankelijk van de hoogte van een eventuele vergoeding vanuit de basisverzekering, van de voorwaarden van een afgesloten aanvullende verzekering en/of nog openstaand wettelijk eigen risico. Neem dus contact op met uw zorgverzekeraar om dit helder te krijgen. Op alle tandprothetische voorzieningen is vier maanden nazorg inbegrepen.

Een behandelplan kan tussentijds door niet voorziene omstandigheden gedurende het traject veranderen. Het kan dus voorkomen dat het uitgevoerde behandelplan afwijkt van wat bij aanvang is voorgenomen. De definitieve declaratie kan daardoor lager of hoger uitvallen. Elke offerte heeft een geldigheid zolang het behandelplan onveranderd blijft en zolang de tarieven geen wettelijke wijzigingen ondervinden. De normale wettelijke tariefmutaties vinden plaats per 1 januari. Alle offertes expireren dus per 31 december of indien tussentijdse wettelijke aanpassingen doorgevoerd worden. De datum van het voltooide behandelplan en/of het plaatsen van de tandheelkundige voorziening is de declaratiedatum. U betaald dus altijd het dan geldende wettelijk tarief.

De declaratie:
Als u bij ons behandeld bent hoeft u de rekening niet eerst voor te schieten en daarna pas in te dienen bij uw verzekeraar.
Wij doen dit voor u!

Onze praktijk heeft de debiteurenadministratie grotendeels uitbesteed aan de professionele factoringsmaatschappij Infomedics, zodat wij al onze energie kunnen richten op uw behandeling.

Hoe werkt dit:
Uw declaratie gaat rechtstreeks naar Infomedics. Die nota wordt doorgestuurd naar uw verzekeraar en die keert het bedrag van de nota aan ons uit. Vervolgens ontvangt u een “restnota” van Infomedics betreffende, indien van toepassing, uw eigen bijdrage en/of een eventueel eigen risico. In enkele gevallen ontvangt u dit rechtstreeks van uw verzekeraar.
Deze nota dient u zelf rechtstreeks te betalen aan Infomedics, of aan uw verzekeraar. Als u dus een nota ontvangt van Infomedics of uw verzekeraar, gaat het om een onverzekerd bedrag, eigen bijdrage of eigen risico. De vergoedingen zijn hierop al in mindering gebracht.

Heeft u vragen over uw declaratie, of heeft u de indruk dat de vergoedingen niet kloppen, belt u dan rechtstreeks met diegene waarvan u deze ontvangen heeft, Infomedics of uw verzekeraar. Met vragen over de uitgevoerde behandelingen kunt u ons bellen.
Het rechtstreekse telefoonnummer van Infomedics is: 036 2031900

Voor de verzekeringen ga naar tarieven en vergoedingen.

Via het klikken op deze afbeelding kunt u naar Infomedics gaan: